söndag 30 december 2012

Södertörns populäraste nyårsdessert?

Hallonsorbet fylld med vaniljmascarpone på chokladkexbotten.
 
 Recept: Hallonsorbet fylld med vaniljmascarpone på chokladkexbotten

Omslagsbild från ICAs kundtidning Buffé nr 12 2012 - receptet finns här.

Detta måste vara den mest populära nyårsdesserten i år - åtminstone på Södertörn. Här finns då rakt ingen hallonsorbet att få tag på! Det gapade tomt i frysdiskarna i de butiker jag kuskat runt till på min jakt idag. I butik nr 5 lyckades jag i alla fall få tag på mangosorbet, så det får bli en sådan variant istället. Medan vi stod i kön där såg jag tre personer till med enbart två mangosorbetförpackningar i korgen. :)

Om jag nästa år faller för desserten som finns i årets sista nummer av Buffé, så ska jag geeenast inhandla de ingredienser som går att köpa långt i förväg, såsom till exempel hallonsorbet...

(Det höll på att sluta lika illa för min tänkta välkomstdrink, men i en butik fick jag tag på sista asken äppelcidersorbet, för att i nästa finna fler än tio.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar